EGYÜTTMŰKÖDŐINK:

nea

hs

laki logo

Verseny napja. 4:30. Ébresztő. Fel sem kellett kelnem, mert egész este nem aludtam. Verseny előtti nap megtartottuk a rendezvény helyszínének a szemléjét. Miután megláttam a hegyeket, nem hittem el, hogy ezekre kell felfutnom. Úgy emelkedett ki a tájból a hegy, mint egy fjord a vízből. Sosem csináltam még ehhez hasonlót. 62004130 2348331075258160 5465905879175921664 n

Alföldi gyerekként életemben előszőr láttam ilyen magas hegyeket, pedig többször voltam az Alpokban. Gyomorgörcs, izgalom tört rám egész nap. Kattogott az agyam. A szívem majd kiugrott a helyéről. Odaértünk. Parkolás. 1 km séta a starthoz. Rajtszám átvétel. Nagy meglepetésre találkoztunk erdélyi és magyarországi magyarokkal még ilyen távol is az otthonunktól. Csodálatos volt hallani az anyanyelvemet régi magyar földön.

Rajt!20190615 125128
2km síkfutás. Nincs gáz, ez megy!
Jött az emelkedő. Futásról szó sem volt. Olyan érzés volt, mintha egy fekete sípályára kellene felsétálni. Ezután már félig hegymászás következett. Libasorba alakult át a mezőny.Szó sem lehetett előzésről. Nem volt semmi hely. Még 2 km. Első ellenőrző pont. 300 méter szint. Gyors frissítés, indulás tovább. Egy úriember a hátam mögött a kutyájával fut – király  - Megint libasorban sétálunk fel a meredek hegyre. Jön a 7 km. 900 méter szint. Megváltozik minden. Változik a terep. A sétálást felváltja a terepfutás. Hegy bordák között futunk át egy másik hegyre. A látvány csodálatos varázsa miatt nem tudtam, hogy a lábam elé nézzek, vagy a tájban elmélkedjek. Nem kételkedtem. Elő a telefonnal! Ezt meg kell örökíteni!
Haladni kell tovább... 10 km! 20190615 114059Felfutottam a legkisebb hegyre! 1290 méter szint. A táj magáért beszélt. Nem lehet betelni vele. Viszont ahogy csak haladtam egyre csak felfelé, kezdett elfogyni a Magne Shot és az Energy Shot. Éreztem, hogy kivett belőlem a hegy egy kis falatkát.. Ezután Murphy törvény! Találkoztam egri magyarokkal. Volt kivel fussak és beszélgessek. Elviselhetőbbé vált a szintkülönbség leküzdése. 13km majd 14 km. 1600 szintkülönbség. Haladunk, haladunk. Utolsó nagy frissítés a Custura-hegy (2500m) megmászása előtt. Lelassultam. Vártam, hogy átessek a holtponton. Csak felfele. Semmi sík. Inkább hasonlít egy "Ki ér fel minél gyorsabban sétálva a hegycsúcsra?" versenyre, minthogy terepfutás legyen. Ekkor már több helyen hóban is sétáltunk. Ilyen magason megmaradt a hó június közepén.

Terepviszony váltás. Kövek, sziklák mindenhol. 16 km. 2000 szint. Látom, hallom, érzem, hogy jön a vihar, amit beharangoztak. 17km. Esőkabát fel. Menydörgés, eső, elsöprő erejű szél. Futótársam, Kovács József pár száz méterrel lejjebb gombóc nagyságú jégesőben fut. Nem játék. Első a biztonság - gondolták a szervezők - 500 méterre voltam a legmagassab pontól, a Custura-hegytől. Látom, hogy visszafele fut nagyon sok versenyző. Kérdezem: What happened? - Storm, storm! Mindenkit utasítottak, hogy fusson vissza a legutóbbi ellenőrző pontig, ami 3km-re volt. A verseny szó szerint jegelve és lefújva. Első a biztonság - gondoltam bele utólag. Akkor még csalódott voltam.

64830829 2364469890310945 2801307537377329152 n

A check pointon még egy utolsó frissítés. Más turista útvonalra átvezényeltek. Megint magyarokkal futhattam. Folytassuk tovább, nincs megállás! Miközben haladtunk lefele az erdőben a terepviszonyok megint változtak. Mindent fehérben lehetett látni anagymennyiségű jégnek köszönhetően. Olyan érzés volt, mintha egy mélyhűtőben futnék. Eszméletlen milyen gyorsan megváltozott egy forró nyári napról, egy téli fagyos napra az időjárás. Utolsó 2 km. Még mindig felfelé megyünk néhol, de már kezdünk a völgy felé lefele futni. 1km. Hírtelen 200 méter szint lefele sáros útviszonyok között. Térd, reccs! Nem bírja tovább. Lassulás, bicegés.
Hallom a zenét és a speakert. Románok üvöltenek: HAJRÁ! ELŐRE! MINDJÁRT ITT A VÉGE!
A térdem miatt az utolsó hajrá sprint elmaradt. Kocogás a célba. Mindenki nyújtja a kezét egy pacsira. Várva várt befutó kép sem maradt el. Családtagok, ismerősök, versenytársak átölelve fejezik ki gratulációjukat.FB IMG 1560778733072

Végül 31 km és 2200 méter szintkülönbség volt. Az versenyzők 70% diszkvalifikálva, az időjárás miatt. A verseny után a szokásos gondolat fordult meg a fejemben: „Ide nem jövök többet!”.

Később átgondolva már fontolgattuk, hogy vissza fogunk jönni a futótársammal és lenyomjuk a teljes távot! Akik szeretik a terepfutást vagy a túrázást és egy felejthetetlen élményre vágynak, azoknak ajánlom a Retezat Skyrace-t.

Makádi Balázs

Az eseménynaptárban feltüntetett időpontok
TÁJÉKOZTATÓ JELLEGŰEK!!!
A meghirdetett események pontos időpontjáról kérjük érdeklődjön telefonon, e-mailben
vagy kövesse a megjelenő tájékozatókat itt a weboldalon és a Facebook-on!!!

ESEMÉNYNAPTÁR

"A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa." Az “Értem” gomb lenyomásával hozzájárulásodat adod, hogy elfogadod őket. További tudnivalókat a cookie-król Adatvédelmi szabályzatunkban találsz. We use cookies to improve our website and your experience when using it. Cookies used for the essential operation of this site have already been set. To find out more about the cookies we use and how to delete them, see our privacy policy.

I accept cookies from this site.